(2019) 3 Visn. Nac. akad. prokur. Ukr. 23–34
https://doi.org/10.34285/visnyknapu2019.03.023
Назва статті Ранги державних службовців органів прокуратури: питання законодавчого регулювання
Автор(и) НАТАЛІЯ НАУЛІК
кандидат юридичних наук, доцент, начальник відділу підвищення кваліфікації державних службовців органів прокуратури інституту підвищення кваліфікації прокурорів Національної академії прокуратури України, м. Київ, Україна, naulik0406@ukr.net
АНАТОЛІЙ ГОРЗОВ
кандидат юридичних наук, старший викладач відділу підвищення кваліфікації державних службовців органів прокуратури інституту підвищення кваліфікації прокурорів Національної академії прокуратури України, м. Київ, Україна, gorzov2008@ukr.net
Скорочена назва журналу (ISSN) Visn. Nac. akad. prokur. Ukr.
Рік 2019
Номер 3
Сторінки [23–34]
Мова Українська
Анотація Із набранням чинності Законом України “Про державну службу” 1 травня 2019 року виникла низка проблем щодо присвоєння рангів державним службовцям відповідно до категорій посад, що є елементом проходження державної служби.
Трудова діяльність державних службовців органів прокуратури – це доволі складна сфера праці, адже від них вимагають високого інтелектуального рівня, посиленої відповідальності, що нерідко спричиняє нервовоемоційне напруження. Як правило, робочий день державного службовця понаднормовий, навантаження – нерівномірне, трудова діяльність вирізняється непередбачуваністю ситуацій, що зумовлено необхідністю оперативного виконання доручень керівництва. Зайняття вакантної посади державної служби в прокуратурі відбувається на засадах рівного доступу до такого виду діяльності в результаті успішного проходження конкурсу на ці посади. Переможець конкурсу призначається на посаду державної служби органу прокуратури категорії “Б” або “В” із присвоєнням відповідного рангу.
Метою статті є визначення проблемних аспектів нормативно-правового регулювання порядку проходження державної служби в Україні та зарубіжних країнах, присвоєння рангів державним службовцям органів прокуратури відповідно до категорій посад, застосування нормативно-правових актів України, що стосуються державної служби.
Зауважено про відсутність врегулювання окремих правовідносин з питань дострокового присвоєння рангів державним службовцям органів прокуратури.
Наведено приклади співвідношення рангів із категоріями посад державної служби в зарубіжних країнах, визначено спільне та відмінне у законодавстві України та іноземних держав, що регулює порядок проходження державної служби.
Проаналізовано нормативно-правове визначення порядку проходження державної служби в Україні та зарубіжних країнах, а також присвоєння рангів державним службовцям органів прокуратури відповідно до категорій посад. Виявлено низку проблем, пов’язаних із застосуванням на практиці нормативно-правових актів. З огляду на це зроблено висновок, що потребують удосконалення положення щодо справедливого присвоєння рангів державним службовцям, яким із набранням чинності Законом України “Про державну службу” 1 травня 2016 року незалежно від стажу державної служби присвоєно ранг відповідно до категорії посади. Для усунення недоліків законодавцю слід закріпити норму щодо присвоєння рангу державної служби не лише із урахуванням категорії посади, а й з урахуванням стажу державної служби конкретного державного службовця. Крім того, для можливого обґрунтування дострокового присвоєння чергового рангу слід визначити критерії виконання державним службовцем особливого завдання та відповідної діяльності.
Ключові слова державна служба; державний службовець; категорія посад; державний ранг; прокуратура.
References REFERENCES
List of legal documents
Legislation
1. Pytannia prysvoiennia ranhiv derzhavnykh sluzhbovtsiv ta spivvidnoshennia mizh ranhamy derzhavnykh sluzhbovtsiv i ranhamy posadovykh osib mistsevoho samovriaduvannia, viiskovymy zvanniamy, dyplomatychnymy ranhamy ta inshymy spetsialnymy zvanniamy [The Issue of Assigning Civil Servant’s Ranks and the Relationship between Civil Servant’s Ranks and Those of Local Government Officials, Military Ranks, Diplomatic Ranks and Other Special Ranks]: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy [resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine] vid 20 kvitnia 2016 roku № 306. URL: (accessed: 05.07.2019) (in Ukrainian).
2. Pro derzhavnu sluzhbu [On the Civil Service]: Zakon Ukrainy [Law of Ukraine] vid 10 hrudnia 2015 roku № 889-VIII. URL: (accessed: 05.07.2019) (in Ukrainian).
Bibliography
Edited books
3. Vashchenko K (ed), Derzhavna sluzhba krain Skhidnoho partnerstva: rezultaty porivnialnoho doslidzhennia reform derzhavnoi sluzhby [The Civil Service of the Eastern Partnership Countries: Results of a Comparative Study of Civil Service Reforms] (Tsentr adaptatsii derzhavnoi sluzhby do standartiv Yevropeiskoho Soiuzu 2016) 7 (in Ukrainian).
Journals articles
4. Matsokin A, ‘Pytannia prysvoiennia ranhu osobi, yaka perekhodyt z derzhavnoi sluzhby do orhanu mistsevoho samovriaduvannia’ [‘The Issue of the Assignment of Rank to a Person Who Moves from Public Service to a Local Government’] (2018) 4 Derzhsluzhbovets URL: accessed 5 July 2019 (in Ukrainian).
5. Voronko L, ‘Uspishna kariera derzhavnoho sluzhbovtsia: sutnist, umovy ta faktory pobudovy’ [‘Successful Civil Servant Career: Essence, Conditions, and Factors of Construction’] (2013) 1 Derzhavne upravlinnia: teoriia ta praktyka URL: accessed 5 July 2019 (in Ukrainian).
завантажити .PDF